§ 20-spørgsmål S 5 Om reduktioner på universiteternes økonomi ved den fremlagte dimensioneringsmodel.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Sofie Carsten Nielsen (RV)
Dato: 07-10-2014
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 07-10-2014
Endelig besvarelse 14-10-2014
Spørgsmålets ordlyd:
Kan ministeren erkende, at nogle universiteter, her SDU, vil opleve væsentlige reduktioner på universitetets økonomi ved den fremlagte dimensioneringsmodel, og kan ministeren i den forbindelse afvise, at nedskæringen af optag på udvalgte kandidatuddannelser kan få indflydelse på de studerendes undervisning og kvaliteten af samme eller vil have indflydelse på retskravet, som det er kendt i dag?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 14-10-2014
Modtaget: 14-10-2014
Omdelt: 14-10-2014

Svar på spm. nr. S 5: Kan ministeren erkende, at nogle universiteter, her SDU, vil opleve væsentlige reduktioner på universitetets økonomi ved den fremlagte dimensioneringsmodel, og kan ministeren i den forbindelse afvise, at nedskæringen af optag på udvalgte kandidatuddannelser kan få indflydelse på de studerendes undervisning og kvaliteten af samme eller vil have indflydelse på retskravet, som det er kendt i dag?

Svar på spm. nr. S 5 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-10-2014
Modtaget: 07-10-2014
Omdelt: 07-10-2014

Kan ministeren erkende, at nogle universiteter, her SDU, vil opleve væsentlige reduktioner på universitetets økonomi ved den fremlagte dimensioneringsmodel, og kan ministeren i den forbindelse afvise, at nedskæringen af optag på udvalgte kandidatuddannelser kan få indflydelse på de studerendes undervisning og kvaliteten af samme eller vil have indflydelse på retskravet, som det er kendt i dag?

Kan ministeren erkende, at nogle universiteter, her SDU, vil opleve væsentlige reduktioner på universitetets økonomi ved den fremlagte dimensioneringsmodel, og kan ministeren i den forbindelse afvise, at nedskæringen af optag på udvalgte kandidatuddannelser kan få indflydelse på de studerendes undervisning og kvaliteten af samme eller vil have indflydelse på retskravet, som det er kendt i dag? (pdf-version)
Html-version