§ 20-spørgsmål S 15 Om dimensioneringskrav til kandidatoptag.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Sofie Carsten Nielsen (RV)
Dato: 07-10-2014
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 07-10-2014
Endelig besvarelse 14-10-2014
Spørgsmålets ordlyd:
Tager ministerens dimensioneringskrav højde for, at lærere, pædagoger, sygeplejersker og socialrådgivere kan efteruddanne sig og opkvalificere sig med en kandidatuddannelse inden for samme felt, eller skal disse fremover uddanne sig ud af professionerne, og kan ministeren i forlængelse heraf bekræfte, at de cirka 1.100 studerende professionsbachelorer, som årligt tager en kandidatuddannelse inden for humaniorafag, fremover ikke får mulighed for at tage en sådan en, og kan ministeren afslutningsvis afkræfte, at dimensioneringskrav til kandidatoptag inden for humaniora arbejder imod regeringens målsætning fra 2012 om at skabe »flere og bedre veje« for alle studerende?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 14-10-2014
Modtaget: 14-10-2014
Omdelt: 14-10-2014

Svar på spm. nr. S 15: Tager ministerens dimensioneringskrav højde for, at lærere, pædagoger, sygeplejersker og socialrådgivere kan efteruddanne sig og opkvalificere sig med en kandidatuddannelse inden for samme felt, eller skal disse fremover uddanne sig ud af professionerne, og kan ministeren i forlængelse heraf bekræfte, at de cirka 1.100 studerende professionsbachelorer, som årligt tager en kandidatuddannelse inden for humaniorafag, fremover ikke får mulighed for at tage en sådan en, og kan ministeren afslutningsvis afkræfte, at dimensioneringskrav til kandidatoptag inden for humaniora arbejder imod regeringens målsætning fra 2012 om at skabe »flere og bedre veje« for alle studerende?

Svar på spm. nr. S 15 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 07-10-2014
Modtaget: 07-10-2014
Omdelt: 07-10-2014

Tager ministerens dimensioneringskrav højde for, at lærere, pædagoger, sygeplejersker og socialrådgivere kan efteruddanne sig og opkvalificere sig med en kandidatuddannelse inden for samme felt, eller skal disse fremover uddanne sig ud af professionerne, og kan ministeren i forlængelse heraf bekræfte, at de cirka 1.100 studerende professionsbachelorer, som årligt tager en kandidatuddannelse inden for humaniorafag, fremover ikke får mulighed for at tage en sådan en, og kan ministeren afslutningsvis afkræfte, at dimensioneringskrav til kandidatoptag inden for humaniora arbejder imod regeringens målsætning fra 2012 om at skabe »flere og bedre veje« for alle studerende?

Tager ministerens dimensioneringskrav højde for, at lærere, pædagoger, sygeplejersker og socialrådgivere kan efteruddanne sig og opkvalificere sig med en kandidatuddannelse inden for samme felt, eller skal disse fremover uddanne sig ud af professionerne, og kan ministeren i forlængelse heraf bekræfte, at de cirka 1.100 studerende professionsbachelorer, som årligt tager en kandidatuddannelse inden for humaniorafag, fremover ikke får mulighed for at tage en sådan en, og kan ministeren afslutningsvis afkræfte, at dimensioneringskrav til kandidatoptag inden for humaniora arbejder imod regeringens målsætning fra 2012 om at skabe »flere og bedre veje« for alle studerende? (pdf-version)
Html-version