Skatteudvalget 2012-13
L 50 Bilag 47
Offentligt
1186540_0001.png
1186540_0002.png

Fra:

Søren Roesdahl [mailto:[email protected]]

Sendt:

29. november 2012 09:11

Til:

Jette Marlene Hansen

Emne:

Re: Skatteministerens kommentar til din henvendelse af 14/11-12
Hej igenJeg har et stort ønske omkring frekvenskravet på de 20 udgivelser.Kan der ikke i loven komme til at stå, at det krav skal opfyldes på årsplan.Hvorfor står der 2 X 10 måneder. Det gør det endnu sværere at opfylde. Læserne skal vel også have en avisde sidste 2 måneder af året.Med hensyn til miljømærkning BLOMSTEN, så kan det jo ikke lade sig gøre. Der er ingen der er godkendt tilBLOMSTEN endnu herhjemme i Danmark.Vil en ligestillet miljøtrykgodkendelse som Berlingske Tidende eksempelvis har, eller Svane-mærkningenikke være tilstrækkeligt, for at komme i betragtning til den lave afgift på 2 kr.Det er rigtig vigtig, at jeg får et svar på mærkningsspørgsmålet. Jeg skal jo igang med at planlægge næsteårs produktion. Jeg er allerede langt bagud, p.g.a. denne nye lov.Et sidste spørgsmål: Er der slet ingen muligheder for at søge om ekstraordinær undtagelse for den nyemedieafgift i jeres system?Venlig hilsenSøren RoesdahlLimfjordsnytBorgergade 7, 9362 Gandrup, tlf. 29 47 56 17www.limfjordsnyt.dk

Fra:

Søren Roesdahl [mailto:[email protected]]

Sendt:

29. november 2012 09:28

Til:

Jette Marlene Hansen

Emne:

Re: Skatteministerens kommentar til din henvendelse af 14/11-12
En sidste kommetar til brevet.Den bunke reklamer jeg modtager i min postkasse hver uge opfylder alle frekvenskravet med mindst 20udgivelser om året.Men absolut ingen af reklamerne kan nogensinde få et indhold, som opfylder jeres meget flotte og nemtforståelige krav herunder:2) har redaktionelt indhold fra forskellige kilder,3) ikke har direkte tilknytning mellem det redaktionellestof og annoncer,4) ikke har som formål at fremme afsætningen af et ellerflere bestemte produkter,
5) redaktionelt ikke har som formål at markedsføre en bestemtvirksomhed,6) har et hovedformål med udgivelsen, som ikke er kommercielreklame,7) er omfattet af medieansvarsloven, og8) indeholder minimum 25 pct. redaktioneltJeg synes virkelig der er lavet et flot stykke afgrænsningsarbejde i disse punkter.Dem kan vi "stakkels 4-5 månedsaviser" opfylde. Vi laver jo det samme produkt som en ugeavis. Bare ikkepå frekvensudgivelsen.1 gang pr. måned (11 gange for Hjerting Posten i Esbjerg) ville bringe os i en meget mere ligestilletkonkurrencesituation, med de ugeaviser vi skal konkurrere med hver gang.En reklametryksag skal jo ikke konkurrere med andre end sig selv.Det er en helt anden situation med en kommerciel ugeavis og vores aviser. Vi skal ud og sælge annoncernehver gang. Hvis ikke vi ligestilles, så er der pludselig 2 sæt spilleregler for at drive kommerciel annonceavis iDanmark. Det er ikke helt fair konkurrencevilkår vi bliver stillet over for.Venlig hilsenSøren RoesdahlLimfjordsnytBorgergade 7, 9362 Gandrup, tlf. 29 47 56 17www.limfjordsnyt.dk