Tak for spørgsmålet.
I det konkrete tilfælde er svaret ja.
DSB kører offentlig service-trafik på kontrakt med staten – som i øvrigt er den, der blev indgået af den tidligere regering – og skal i den forbindelse transportere passagerer med gyldig rejsehjemmel.
Dette gælder, uanset om passagererne er flygtninge eller ej, og DSB tilrettelægger køreplanen på baggrund af passagerefterspørgsel og disponerer på det grundlag over, hvor togmaterialet skal køre.
I og med togene indgår i en på forhånd fastlagt køreplan, er DSB's mulighed for at disponere om begrænset.
Hvis der, som tilfældet er i dag ved den dansk-tyske grænse, er en væsentlig stigning i efterspørgslen, må DSB derfor benytte busser for at kunne stille den nødvendige kapacitet til rådighed.
Ud over de trafikforpligtelser, der følger af kontrakten, er DSB selvfølgelig forpligtet til at overholde gældende lovgivning.
Og som vi var inde på under spørgsmålet før, fremgår det af Syd- og Sønderjyllands Politis pressemeddelelse af 23.
oktober 2015, at den buskørsel, som DSB udfører, sker som led i eller erstatning for DSB's almindelige togdrift.
DSB overholder således på dette punkt både DSB-kontrakten og dansk lovgivning i øvrigt.