Nu vil jeg håbe, at der indløber et ritzautelegram i løbet af debatten her om, at regeringen tager afgiften af bordet; det kan jo være, at finansministeren også på det her punkt har timet det til lejligheden.
Man har jo lov at håbe.
Men at vi synes, det er relevant, er jo, fordi reklameafgiften har levet en lidt omtumlet tilværelse, og fordi den jo slet ikke er blevet til noget endnu, fordi Kommissionen underkendte den; den er jo ikke engang sendt i høring endnu.
Og hvis man skal have en ordentlig høringsfrist, plus at Folketinget også gerne skulle have 30 dage til at behandle den, så kommer det jo til at knibe med at få halv virkning fra 2015.
Skatteministeren har jo lovet, at branchen får minimum ½ år til at tilpasse sig, inden afgiften skal træde i kraft.
Så allerede der kan vi jo sende finansministeren på overarbejde i forbindelse med at omstrukturere noget.
Det understreger jo bare pointen med, at vi synes, at det er lidt for optimistisk at indregne de her effekter, når de ikke engang er vedtaget i Folketinget endnu, specielt når der har været den tvivl, som der er – og tvivlen er jo ikke slut endnu.
Det er jo sådan, at kulturministeren nu måske bliver nødt til at notificere mediestøtteloven, fordi den de facto bliver ændret som følge af reklameafgiftsloven, som kommer på bordet her.
Så det kan være, at den bliver yderligere udskudt.
Men synes ministeren ikke, at det er på sin plads, at man venter med at indregne en afgift som reklameafgiften, når den ikke er vedtaget i Folketinget endnu, og når der har været den her specielle sag med Kommissionen, som jo ikke ser ud til at være slut endnu, fordi der måske er et nyt lovforslag, der skal notificeres?
Det kan jo tage tid, inden man får en afklaring på det.